fredag 17 augusti 2012

2 timmars möte.

Ja jag mailade min Fiskarhedenvillan försäljare och beklagade mig över eurons botten-notering. Hon mailade tillbaka och ville jag skulle komma in och det var jag. 2 timmar blev vistelsen. Vi gick igenom hela offerten och tittade på alla kostnader. Huset blir ju vansinnigt billigt egentligen, iom att vi gör i princip allt själv. Det är vi som är kräsna och ska ha bra grejer I själva huset som blir dyrt ;) Haha, och det hjälps ju fan inte. Vi måste kanske ev. skära ner på lite. Vi är precis på budgeten. Det skiftar kanske någon tusenlapp hit och dit. Det är ju om det skiftar åt fel håll sen som det blir problem ;) Nå, vi har räknat 5000e extra på markarbete och det tyckte hon på FHV var helt vansinnigt, haha (det ingår ju 3 timmars markarbete i grund-entreprenaden).

Nå, OM vi går vidare med FHV (vilket jag nog tror att vi kommer att göra faktiskt), så kommer vi att laga grunden själva också. Så det enda vi lejjer bort är stomresningen, el och vvs.

Smakar det så kostar det ;)

Dom har varit och hämtat allt ris på tomten, som tidigare tog upp HELA denna bild ;) Såhär är tomt-läget nu alltså. Klappat och klart för markarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar