måndag 6 maj 2013

Om jag bygger fler hus...

... blir det ett hus utan gavlar med vinkel, eller takkupor. Ok?

Nu vill jag ju helst inte bygga fler hus utan är stört-kär i vårt hus. Det är så fantastiskt att se hur det växer fram i våra händer, nästan bokstavligt talat :)

Men... fyfan. Jag längtar tills panelen är klar! Igår fick vi börja med att slita upp all panel sambon lagt på kvällen i förrgår för han hade glömt sätta plåtan ovanför fönstret (där är en av orsaken till att det behövs en arbetsledare på plats ;) läs: jag.)
Så allt tog ju en extrem extra tid. Vi hann i princip bara med det igår. Slita bort panelen, sätta plåten och sätta tillbaka ny panel.

Denna bild är tagen vid 19 tiden idag. Sen jobbade dom på i 2 timmar till så jag vet inte hur långt de hunnit. Min sambo och hans yngsta bror.


Behöver jag säga att jag ÄLSKAR detta väder? Och vår tomt. Det är himlen på jorden. Huset passar PERFEKT.


Jag älskar också att det börjar bli så grönt och härligt ute! 

1 kommentar:

  1. Haha! Efter vårt extrema renoverande så ha jag konstaterat att vi ALDRIG ska varken bygga eller renovera hus! Om vi flyttar av nån orsak så köper vi färdigt :)

    SvaraRadera