torsdag 6 september 2012

Vårt kök då.

Vi var till Borlänge igår då som sagt. Fantastiskt! Vi fick Anneli som vår köks-ritare, otroligt duktig och lyhörd! Kom med massor med förslag och lösningar och vi fick tillslut ihop vårt drömkök!

Och ja, jag fick mina skåp/låd-knoppar. Utan bråk ;). När vi kom dit så sa jag att sambon min fick helt och hållet välja (eftersom jag faktiskt valt allt annat), och han tog dom, mina, som han "starkt ogillat" förut. Hurra!

Här nedan är ritningen vi fick med oss, tyvärr bara på papper så därav kvaliten då när jag fick lov att fota pappret, det blir aldrig bra. Men här har ni, vårt kök.




När vi ritade upp huset och köket från början på planlösningen prioriterade vi bänkyta STORT. Vi vill ha, och behöver, stooor bänkyta. Det är lyx. Här hemma har vi ingen knappt. Plus att köket skulle vara stort, så alla i familjen kan laga mat eller baka tillsammans utan att trampa varandra på tårna ;) 
Sen i detaljer så ville vi ha vitt kök, mörk bänkskiva, rostfria vitvaror, micro och ugn i högskåp, stor vask (får rum med tex en plåt), häll i hörn, en vitrinskåpsdel, spottar under högskåpen, mycket lådor istället för skåp, och bardisken. Och vi fick allt. Perfekt. 

Som ni kanske förstår, så skenade ju budgeten iväg lite här, och detta kök tillsammans med tvättstuge-ändringarna kostar oss cirka 100.000kr extra. 
Av dessa hade vi faktiskt räknat med 8000e i extra "kök", det blev ju nu ca. 3000e till då, med tvättstugan dit vi inte budgeterat något alls faktiskt. Men de löser sig nog ändå tillslut :)

Då har vi däremot snålat på tvättstugan, här har ni den nedan, vi har valt bort den "plåtiga" tvättbänken, satt en större inbyggd ho, nedsänkt i bänkskivan som går över tvätt och tork, som också är uppdaterat (mera pengar bara). Detta är all bänkyta vi får i tvättrummet. Sen har vi ju som ni ser valt överskåp med spottar ovanför. Tekniken med alla dom skåpen blir på kortväggen på andra sidan ytterdörren. Väggen mitt emot tvätt blir det 3 stora garderober. Dit åker alla vinterkläder när det ska stuvas undan, samt allt linne; handdukar, sängkläder osv.

Vi är jätte nöjda med allt. Och soon-to-be-fattiglappar ;) Nu återstår bara att komma fram till ett vettigt kakel som passar köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar