lördag 7 september 2013

Tjuvar.

Ja, nästan allt tegel är på taket. Vi har haft ett problem, vi har haft tegeltjuvar på tomten! Vad någon ska med lite tegel till vette fan men... nåväl. Oavsett om de inte skulle varit och tagit av oss så hade vårt ändå inte räckt. Slött. Så imorgon väntar vi lite mera tegel... Hoppas det räcker! Förargligt när man har så lite kvar.

För det andra är jag sjukt besviken på FHV. Man får inte slutna nockpannor med till ändorna på huset. Vilket jag tycker borde vara en självklarhet. En notis bara. Till er som ska bygga hus; Beställ extra! Vi måste fara till till byggis och handla 4 stycken någon dag.

Förövrigt har vi, i väntan på tegel, fortsatt med golvet på andra plan.

Massa småskit kvar att göra på baksidan. Taket är på, det viktigaste. Resten blir prio 2, nästa prio efter taket är att få in kaminen så vi kan ha varmt när vi bygger i vinter.

Ena delen klar på framsidan.

Detta är vad som saknas på baksidan.

Att mäta för ventilationen är inte roligt kan jag lova. Jag är helt snurrig i skallen efter allt räknande.

En jävla massa lim går det åt. 

Sambon hoppar skivorna på plats och jag skruvar dit dem. Och ja, hoppar. Vissa av dom där bitarna vill bara inte gå in i varanda. Att slå med en regel är ingen höjdare. Dom går sönder. Men att hoppa, det ser kanske lite skoj ut, men är effektivt!

Något uttråkad tonåring.

När vi for från bygget hade vi nästan på halva golvet. Nu börjar den jobbiga biten, ventilationen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar