söndag 11 augusti 2013

Söndag.

Detta är dagens...

Spikpistolen skjuter ibland ut plastbitar (som sitter runt spiken) när man skjuter i spikarna i väggen. Efter att både jag och sambon fått dessa små jävlar i ögonen så vill man skydda sig lite. I brist på skyddsglasögon så kör man på det man har ;) solbrillor!
Ser ni så snygg frilla sambon fått också. Pistolen skjuter ju inte bara ut spikar och små plastbitar utan också ett jävla lufttryck som rubbar t o m den mest fixade frillan ;)

Och idag kan man rita kors i alla tak, för JAG, den mest höjdrädde av dem alla, tog mig upp till andra våningen. Jag trodde jag skulle både dö, svimma och få panikångest, alla på samma gång. Men det gick... okej. Och fasen va stort det var där uppe! 

Vi körde team-work på hög nivå. Jag skar till isolering och sambon placerade de på plats mellan bjälkarna.

Fina gångar vi hade att gå på. Usch. Det kändes genast lättare när det var isolering på plats så man inte såg ner till marken. 

Utsiken från wc fönstret. Virkeshögarna blir bara mindre och mindre. I framtiden blir det väl en rymlig parkering detta.

Vid 20 tiden kom minstingen hem från stugan där hon varit med mommo och moffa under helgen. T o m hon vågade sig upp till andra våningen. Modig tjej. Hon fick dock inte röra sig från stolen på mina order ;) 

När vi lämnade bygget idag hade vi isolerat ungefär 2/3 av golvet. Resten tar vi imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar