söndag 18 augusti 2013

Tegel.

Ja på bygget har det inte hänt så mycket sen sist. Vi fick allt klart med isolering och kortlingar i mellanbjälklaget i tisdags. Vi hade vår FHV försäljare B-M och även vår byggnadsansvarige över och kika på bygget och hur vi sköter oss. Dom hade inget att klaga på och tyckte vi jobbade på väldigt bra. Skönt! Man blir alltid lika nervös när folk som vet hur man gör kommer och synar. Vi har ju inte en aning om vad vi gör... egentligen, så man tvivlar alltid på sig själv och sitt arbete i sådana stunder. Men tummen upp till oss iaf! :)

Sen har vi inte gjort så mycket annat faktiskt, burit in både golvskivorna (tunga som fan) och ventilationsrör. Jag har suttit och försökt förstå mig på ritningarna och mannen bar. Rättvis fördelat ;)
Vi har även inhandlat trälim, skruvar och en popnitare. Så nu är vi redo för nästa steg.

I skrivande stund är mannen och hans yngsta bror och ska lägga lite taktegel. Eller plåtar. I vilken ordning dom nu tar det. Jag är bannad hemma vid spisen för att kocka ihop en tacopaj till pojkarna på bygget.

Det är tufft det här med skiftesarbete, heltid, och husbyggande. Kommande vecka jobbar jag och sambon om varandra precis hela veckan. När jag har kvällspass har han morgonpass och vice versa. Inte en enda ledig dag ihop heller. Ni förstår säkert att det innebär... inte så mycket byggande. Hade varit lättare ibland med 08-16 arbete och lediga helger.

Återkommer med bilder på taket, om de finns något att visa upp dvs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar