söndag 28 juli 2013

Akuten.

Idag var vi på bygget. Jag skulle grunda verandan och balkongsvirket tänkte jag. Nu vet jag ju inte om man måste göra det eller inte. Men tja, jag gjorde det iaf. Det ser snyggare ut när det matchar huset. Jag skulle ju logiskt tycka att när man beställer ett hus grundmålat att dom också skulle grundmåla balkongens virke... men icke. Jag tar då lite förgivet att det inte behövs göras. Eller?

Nå iaf. Nu är det på gång. Målar-mästaren. Jag. Jag gillar att måla. Har dock en känsla att det inte kommer att kännas lika kul när hela huset ska få färg.

Gubben skulle fixa balkongen. Han började med fästena till stuprännan. Och trillade av steg-jäveln. Riktigt rysligt hårt. Fick ett steg rakt in i benen. Tack och lov fastnade stegen på verandan under så gubben fick hålla sina benpipor inne i benet. Hujj. Det kunde gått vansinnigt illa det där. Tyvärr så förstörde det även lite av stolpen på verandan och ytterdörren. Får se om det är värt att ta det på försäkringen eller vad vi gör. Olyckligt slut fick dagen iaf.

Efter besöket på akuten så beslutade vi att INTE fara till bygget imorgon så mannen får vila benen. Vi måste ändå reda upp här hemma och göra ärenden på stan. Och köpa ny stege ;)

En bild iaf, före incidenten.

Mitt i målningen. Passade bra att måla när det var så mulet. Sen kikade solen fram en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar