onsdag 16 oktober 2013

1 vecka sen sist.

Jag är uppe i ett jobbigt 6 dagarspass sen i lördags, varav 5 av dem är morgonpass. En morgon kvar att ta sig igenom, sen får vi vara lediga i 3 dagar, fre, lö och sö.
Är så vansinnigt trött nu så jag vet knappt vad jag heter! Vi har varit på bygget och jag har fotat, men helt enkelt inte orkat sätta upp dem här. Men nu får ni se vad vi pysslat med på huset mellan arbetspassen.

Vi har burit in 2 tom kamin. Jisses.

Vi har fått 6,5 meter skorsten levererat....

... och även detta har burits in.

Jag har fortsatt med lite lasering av takpanel. Denna planka är laserad 2 gånger. Och såhär tänkte vi att dom skulle få vara.

Rakt framför har jag plankorna som är laserade 1 gång, och borta i bild har jag de som är laserade 2 gånger, för att få lite ordning på torpet. Sen får man sätta in dem i respektive rum, så är de minst i vägen tror jag.

Vi har nu även ställt in två byggfläktar och stängt av andra våningen på detta viset. Detta gör vi för att få varmt när dom ska mura upp kaminen.

Sambon har satt spån och gips.

Och därefter monterat luja-skivorna som ska vara bakom kaminen. Sen har han spacklat dem och målat vitt.

Och imorse kl 08:00 kom dom och började montera vår fina spis. Såhär såg det ut kl 16 när jag kom från jobb. Dom skulle fortsätta imorgon :)

Det var allt för mig denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar