torsdag 3 oktober 2013

Reglat tak.

Ja, det blev ingen början på innerväggar idag som jag hoppats på, men imorgon! :) 90% av taket är nu reglat. Imorgonbitti tänker dom börja kl. 08.00. Haha, jag tänker ta en sovmorgon jag. Min enda lediga dag denna vecka. Kanske bakar lite gifflar åt "byggarna" istället.

Och nu börjar det tunga. ALLT material från gården ska IN. Alla spånskivor, alla gipsskivor, innerdörrar, 2 ton kamin m.m. m.m. Och allt som ska bli kvar ute (överblivet material från utsidan av huset) måste flyttas. Suck. Får ont i kroppen av bara tanken. Och dessutom ska det som nu är inne, också flyttas på. Alla salningar, lister, takpanel m.m..... De ligger mitt i en blivande innervägg. Hade man tänkt två gånger när man bar in det så hade man ju sluppit lättare undan nu. Lätt att vara efterklok.

Ska bli kul att se hur gården ser ut utan 20 enorma gröna högar material.

Inga bilder idag. Återkommer imorgon !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar