lördag 19 oktober 2013

Gårdsröjj och sjukdom.

Men detta är inte ens roligt. Vi är långlediga (3 dagar på raken) EN gång på 6 veckor. Detta skulle nu inträffa fredag, lördag och söndag.

Tror ni inte jag blev sjuk onsdagkväll då? Nu är det lördag och jag är fortfarande på botten och kravlar. Orkar inte göra ett skit. Snorig, hostig, ont i kroppen, stegring, värk över bihålorna... ja, riktigt jävla liten på jorden är jag. Man hade ju knappast kunnat tro att man överlevt cancer (som jag faktiskt gjort). Man är bra ynklig när man är förkyld. Som en karl blir jag. Suck.

Nå, på tomten har det alltså inte hänt så mycket. Vi har ju fått dit en stor container för allt SKIT vi haft på gården. Dom ska komma och gräva inkommande vecka så prio 1 denna helg var att få bort den enorma högen med skräp. Och det är faktiskt gjort nu. Sambon och svärfar har varit och röjjt. Så nu får dom komma med alla 20 (!!!) lass fyllnadsmassa nästa vecka.

Karlarna har även kapat ner lite björkar som inte lär överleva att bli lite nergrävda, brädlappar och annat skit är sorterat vad som ska eldas ute och vad som ska eldas inne, ventilationsrören är alla inne och väntar på att få komma upp i taket. Men det är ungefär allt som är gjort.

Och jag har inte gjort någonting. Legat hemma på soffan och tyckt synd om mig själv. Nu väntar en 48 timmars arbetsvecka för sambon och 2 jobbar-helger på raken. Själv är jag ledig nästa helg och tänkte ta mamma min med till huset och spackla lite väggar. Eller måla mera lister. Får se vad vi hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar