söndag 17 mars 2013

Bilder från i fredags.

Ja vi var ju till huset då också. Hela dagen. Perfekt väder! Solen gassade på, och det var helt vindstilla. Det var jätte varmt vid huset så vi hade det gött! Vi fortsatte på gaveln och valde att gå så högt med panelen som sambon ville klättra på stegen ;) Det blir lite klumpigt att sätta upp en byggställning här just nu när snön är så ojämn. Men den ska väl försvinna snart :)

Såhär var läget när  vi anlände. Fantastiska sol!


Satt dit droppbecket ovanför fönstret.


Droppbleck även ovanför altandörren.


Underbara hus.


Innan vi lämnade huset såg det ut sådär. Vi lyckades få dit salningarna runt köksfönstret och alla foder. 

Vi har en jäkligt lång väg kvar. Men, det börjar kännas såhär märkligt sjukt detta. Att jag och sambon bygger vårt hus helt själva (med lite assistans från hans bror ibland). Ingen av oss har byggt ett hus förut och det är helt sjukt att vi klarar av det. Jag blir lika förvånad varje gång man lyckats med ett moment och får bekräftat av såna som kan att man gjort det precis som det ska göras. Och nu när panelen börjar sättas så ser man hur vårt hus som funnits i våra tankar börjar växa fram till liv. Och VI gör det. Själva! Vilket äventyr vi gett oss in på! 

Fast även fast jag gärna vill berömma både min sambo och mig själv så skulle vi inte kunnat göra detta själva om det inte vore för Fiskarhedenvillans hemsida. Filmerna som finns på de olika momenten har vart GULD värda, likaså "Tips och Råd" som vi tittat på och synat minst 1000 gånger. "Husbyggande for dummies" brukar vi kalla den sidan ;). Och dessutom att vi ALLTID fått svar på alla frågor vi haft, antingen av B-M, byggarna eller av konstruktörerna. 

5 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Vi har också byggt vårt FH mer eller mindre helt själva så jag känner så väl igen din känsla! =)
    Ibland har man varit frustrerad och orolig för hur något skall vara men det löser sig alltid till slut!
    Vår hussats anlände i juni förra året och nu äntligen har vi inte så mycket kvar. Taket blev färdigmålat i helgen och snart är det dags för montering av köket!

    Har ni några funderingar så svarar jag gärna så gott jag kan då jag titt som tätt tittar in här!
    Annars så ville jag egentligen inte så mycket med detta inlägg mer än att önskar er lycka till och att kämpa på! =)

    /Losy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men va kul att ni snart är färdiga! :) Har du nådon blogg eller liknande? Vad bygger ni för hus? :)

      Radera
    2. Tyvärr har jag ingen blogg! Har försökt mig på det där men är ingen "skrivare".. det rinner alltid ut i sanden! =) Vi bygger ett Safiren!

      /Losy

      Radera
  2. Hejsan,

    Vi gillade ert inlägg så mycket att vi gjorde en "blänkare" på vår Facebook-sida. Lycka till i fortsatt bygge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jo jag såg det när jag loggade in på FB, kul, och tack så mycket, vi kämpar på! :)

      Radera