måndag 25 mars 2013

Söndag & Måndag i bilder.

Igår...

...satt vi upp byggställningen...


.... där sambon stod och spikade (den höjdrädde fotografen vågade sig inte upp ^^)


All liggande panel blev klar på gaveln och midjeplåten blev ditsatt.


Vi hann även riva vår fina "tak-anslutning". Nu får man ta en stege om man ska upp minsann.


Som ni kan se så har byggarna glömt att sätta spikläkt för droppblecket ovanför 3 av fönstren på framsidan. Det ska vi åtgärda imorgon så vi kan fortsätta uppåt med panelen på framsidan.

Idag då....
... så har jag drevat fönster på insidan. Vi har nu bara bakre långsidan kvar att dreva. Dvs 4 fönster.  (Och ej att förglömma alla fönster på övre våningen)


Jag har även svurit över att jag inte fått dit fönsterblecken. Skruvarna vill ju fan inte tränga in i plåten. Jag är för svag helt enkelt (och ja, jag har gjort färdiga hål med spik först, hjälpte inte).

Gubbarna har gjort detta. Jag började med att hjälpa till men fick i nerverna så bestämde mig för att göra annat. Jävla snedkapningar och en jävla massa mätande. Inte min melodi. 
Har även tagit mig tid att fara till B-M och prata lite. Hon trodde INTE vi skulle klä in takfoten (heter det så?). Ja, hon sa att det inte var så på alla modeller, hur har ni gjort? Blir det inte fult att INTE klä in det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar