måndag 18 mars 2013

VVS

Ja vår kära vvs:are har varit och kikat på rören i kök och grovkök som vi tycker är för nära väggen. Nå, han tyckte nu inte nödvändigt så som vi, utan vill att vi ska bygga in dem i väggen. Man kan göra så också tydligen. Jag då (den eviga pessimisten) är inte så säker på att det är en så bra ide. Men det är väl bara att köra på och lita på hans hantverkar-kunskaper. Jag är ju bara google-skolad jag.

Så det blir inget pikande av golvet, vilket förövrigt känns bra. Som vi lagt ner vårt hjärta, svett och fan nästan tårar i den där grunden.


Vårt nästa frågetecken är varför vi inte har en spikläkt för droppbleck över alla våra fönster.... det saknas vid typ 3-4 stycken, mycket märkligt.

2 kommentarer:

  1. Hej!!

    Kul att finna en husbyggar-blogg som bygger Fiskarhedenvillan.
    Huset ni bygger ser väldigt fint ut.
    Jag kommer absolut att följa ert bygge :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Va kul, du är så välkommen. Och va fint hus ni har också! Jag gillar doppingen, men det var för litet för oss :)

      Radera